De voorbereiding

17 augustus 2018 - Oud-Beijerland, Nederland

Lieve Lezer,

Wat al jaren geleden onze droomreis werd komt nu toch wel heel erg dichtbij. Waar we (het lijkt) kort geleden nog spraken over maanden voordat ... zijn we nu al in het stadium van (minder dan) 2 weken voor vertrek aanbeland. De laatste puntjes worden op de overbekende 'i' gezet en de spanning stijgt ten top. Niet in de laatste plaats omdat we (nog) geen idee hebben hoe we zullen omgaan met 10 weken weg van kinderen en kleinkinderen en familie en vrienden. Dat het een prachtreis gaat worden weten we al wel heel zeker. We starten onze trip met een paar dagen in de buurt van Brisbane bij Elza, Rob en de kinderen. Vervolgens rijden we met een huur-SUV in ca. 14 dagen langs de oostkust, The Sunshine Coast naar Cairns. Van Cairns vliegen we naar Darwin, waar we op de wereldberoemde 'The Ghan' stappen. Deze trein brengt ons in 2 nachten en 3 dagen van Darwin, gelegen aan de Timorzee (The Northern Territory) via Alice Springs door het hete hart van Australie naar Adelaide gelegen aan de St. Vincent Golf (Southern Australia). Daarna gaat het eerst met een huur-SUV even westwaarts. We vinden namelijk dat we het Kangaroo-island toch echt niet mogen missen. Al snel pakken we de route naar het oosten op en rijden de Great Ocean Road naar Melbourne (Victoria) en Canberra (Australian Capital Territory) en door de Blue Montains naar Sydney. Na 7 weken Australie maken we de oversteek naar Auckland voor een 21-daagse groepsreis onder Nederlandstalige reisbegeleiding en met 5 andere, ons nog onbekende mede-reizigers door Nieuw Zeeland. Van Auckland (op het Noorder eiland) naar Christchurch (op het Zuider eiland).

Onder het pulldown menu ‘foto’s’ tref je ook de routes door Australië en Nieuw Zeeland aan.

Na 10 weken staan we weer op Amsterdam Airport.

Eerst nog even de laatste zaakjes voorbereiden, de checklist afwerken, het beheer van huis en tuin regelen en ons verder inlezen.

Het wordt me wat ...... en laat dat nou precies de bedoeling zijn, Carpe Diem.

Trijnie & Wim

1. Hilda:
    22 augustus 2018
    Dat klinkt goed 😃👍
  2. Arnold en Marianne:
    5 oktober 2018
    Als ik het bovenstaande lees komt er maar 1 woord in mij op : Geweldig! Kan niet wachten op de verhalen en de foto's.